Je hele winkel-assortiment zichtbaar op Google met 'See What's In Store'!
(Zo maak je van ieder product in je assortiment een trefwoord in Google!)
Ondanks de groei van Amazon en andere e-commerce-giganten, is offline commerce - het kopen van goederen in fysieke winkels - nog steeds goed voor ongeveer 90 procent van alle winkeluitgaven. Dus in een poging om de kloof tussen online en in-store commerce te overbruggen - en mogelijk een groter deel van de taart te krijgen - kondigt Google voor lokale winkeliers een nieuwe functie aan waarmee je totale winkelvoorraad automatisch online getoond wordt binnen Google Mijn Bedrijf.
SWIS staat voor 'See What's In Store'
Deze naam geeft exact weer wat het doet; het onstluit namelijk het complete assortiment wat je op voorraad hebt en laat dit gratis zien binnen Google.
Hiermee probeert Google de grote E-commerce reuzen als Amazon een slag voor te zijn en ondersteunt het de lokale traditionele 'brick-and-mortar' retailer in een tijd waarin die het toch al zo moeilijk hebben.
WIST JE DAT?
Het kopen van goederen in fysieke winkels nog steeds goed is voor ongeveer 90 procent van alle winkeluitgaven.
92% van de consumenten het liefst lokaal koopt, mits ze weten waar het product verkocht wordt en op voorraad is.
Digitale aanwezigheid veel meer is dan alleen het hebben van een website.
Met SWIS laat Google de consument zien wat er in de lokale winkels ligt
E-commerce wint nog steeds terrein omdat mensen kiezen voor snelheid en gemak en niet altijd weten waar ze lokaal dingen kunnen vinden. Kortom: ze nemen niet de tijd om te zoeken naar een lokale shop die het product aanbiedt.
Dat is de grootste reden waarom online shops nog steeds terrein winnen.
Als je wist dat er ergens in de buurt een product ook beschikbaar was, en dat je het in een plaatselijke winkel kon ophalen zonder op verzending te hoeven wachten, zou je er misschien voor kiezen om het NIET online te bestellen.
Kom in de Google 3-Pack met elk product dat je op voorraad hebt.
Wat zou je ervan vinden om lokaal zichtbaar te worden met je gehele voorradige assortiment. Dus met werkelijk elk product dat je op voorraad hebt? En dat zonder extra kosten?
Met Google's nieuwe "See What's In Store" -programma kan dat!
Je laadt je de live-inventaris van een locatie in het GMB-profiel, waardoor elke Stock Keeping Unit (SKU) een trefwoord wordt waarop je met lokaal zoeken in Google zoeken zichtbaar wordt. Items die op voorraad zijn worden automatisch weergegeven.
Door "live inventaris" te activeren, zal Google je producten GRATIS promoten op Google Mijn Bedrijf!
Zo wordt je in één klap zichtbaar met je gehele assortiment en verhoog je de online zichtbaarheid van je bedrijf met 100-den (tot 1000-den) procenten!
Zodra je assortiment eenmaal is ge-upload naar Google kun je deze zichtbaarheid ook nog eenvoudig uitbreiden door met je gehele of gedeeltelijke assortiment te adverteren op Google Zoeken, Google Afbeeldingen, Google Shopping en Google Lens.
Hoe werkt het?
Door gebruik te maken van "SWIS" kunnen zoekers door de voorraad bladeren en letterlijk zien wat er in uw winkels staat door uw live voorraad te integreren in uw Google Mijn Bedrijf-profiel. Je krijgt hierdoor een soort e-commerce-site die rechtstreeks in Google Zoeken is ingebouwd. En dat op individueel winkelniveau!
Je winkel wordt dus weergegeven in GMB wanneer iemand de naam van een product in de beschikbare inventaris Googled!
Met "See What's in Store" in Google Mijn Bedrijf geeft Google lokale handelaars de kracht om op lokaal niveau te concurreren met webshops als Bol.com, Wehkamp, Cool Blue en Amazon. Op deze maniet worden meer mensen verleidt om producten lokaal te kopen en dus naar de winkels te trekken.
Kenmerken en voordelen
Profiteer van micromomenten
Of klanten nu merk-, ontdekkings- of directe zoekopdrachten uitvoeren, uw producten worden weergegeven aan de miljoenen zoekers op alle relevante plekken op Google. Als Google SWIS is ingeschakeld, zorgt zelfs obscure voorraad ervoor dat uw winkel wordt weergegeven, waardoor de zichtbaarheid 100-den keren groter wordt.
Live inventaris op GMB
Dankzij een koppeling met meer dan 50 POS-providers kunnen we winkelvoorraad rechtstreeks synchroniseren met een Google Mijn Bedrijf-profiel.
Wereldwijde dekking
De tool-leverancier waarmee ik een partnership ben aangegaan werkt inmiddels samen met meer dan 200 merken in sportartikelen, optiek, schoenen, meubels, babyartikelen, speelgoed, elektronica en meer. Ze bedienen inmiddels meer dan 8.000 retailers wereldwijd.
Werkt met bedrijven met meerdere locaties
Van kleine bedrijven tot grote merken, SWIS plaatst uw producten direct voor zoekers die nu klaar zijn om te kopen.
Dat klopt - elke product-SKU wordt een online zoekwoord dat aan u is gekoppeld! En dit is bijna een garantie voor toppositie in de Google 3-pack...
MEER VOORDELEN VAN SWIS
Profiteer van de robuuste productenzoeker die rechtstreeks in Google Zoeken is ingebouwd:
Kopen en ophalen in de winkel:
Zoekers kunnen producten kopen en ophalen in de winkel.