Wil je samen onderzoeken wat LSA voor jouw bedrijf kan betekenen?
Via deze link plan je direct een vrijblijvende afspraak in mijn agenda via Picktime
Google's nieuwe 'Pay-per-Lead' advertenties (de zgn. Google Local Service Ads, of LSA) worden in Oktober in Nederland uitgerold!
Lokale dienstverleners die hun service aan huis verlenen, opgelet!
Google komt nu met een nieuw advertentiemodel waar je betaalt per lead, i.p.v. per klik.
Je betaalt dus NIET voor de resultaten die je niets opleveren. Maar alleen als het concrete leads oplevert van mensen die op het punt staan op jouw dienst te gebruiken.
Deze optie is gemaakt voor alle bedrijven die services aan huis verlenen. Dit zijn er natuurlijk best veel, maar is tijdens de eerste uitrol van deze dienst alleen beschikbaar voor een beperkt aantal services.
Als u een lokale bedrijfseigenaar bent die lokale bedrijven bedient en nog geen gebruik maakt van advertenties in Google, dan is dit een uitgelezen kans. Na een succesvolle introductie in Amerika is nu Europa aan de beurt. Binnenkort kunt u als lokale service verlener ook in Nederland adverteren via Lokale Diensten Advertenties.
Vrijblijvend kennismaken?
Wil je samen onderzoeken wat LSA voor jouw bedrijf kan betekenen?
Via deze link plan je direct een vrijblijvende afspraak in mijn agenda via Picktime
Service: Dienst / Branche | Soort service bedrijf |
Afvalverwijdering | Afvalverwijderingsbedrijven |
Boomverzorging | Boomverzorgers |
Dakbedekking | Dakbedekkers |
Elektriciëns | Elektriciëns |
Garagedeur | Garagedeurbedrijven |
Tuinverzorging | Gazonverzorging |
Ramenwassers | Glazenwassers |
Loodgieterswerk | Loodgieters bedrijven |
Ongediertebestrijding | Ongediertebestrijdingsdiensten |
Ruitschade herstel | Raamreparatiebedrijven |
Reparatie van huishoudelijke apparatuur | Reparatiebedrijven voor huishoudelijke apparatuur |
Schoonmaakdiensten | Schoonmaakbedrijven |
Tapijtreiniging | Tapijtreinigingsbedrijven |
Installatie van Verwarmings en koelsystemen (HVAC) | Verwarming en airconditioning |
Verhuizingen | Verhuisbedrijven |
Waterschade services | Waterschadediensten |
In de Verenigde Staten is het systeem van Local Service Ads al in 2019 uitgerold. Op dit moment zijn in de VS maar liefst 32 extra bedrijfstakken/branches die al in aanmerking komen voor de Service Ads!!
Dit zijn onder andere:
Het is mijn verwachting dat Google dit in een later stadium ook in Nederland mogelijk zal maken.
Hoeveel kost een Local Service Advertentie?
Da's een goede vraag. Maar hier is niet één vast antwoord op te geven.
Met Advertenties voor Lokale Diensten ontvangt u als aanbieder van één van de genoemde Services aan huis zeer gerichte leads, tegen voorspelbare kosten.
Maar wat zijn dan die kosten?
Om hier een kort antwoord op te geven; de prijzen van een lead over alle branches heen schommelt tussen de €8,- en € 25,- euro. Gemiddeld zit het op €13,-
==> Toch moet hier enige nuance in aangebracht worden. Want de kosten per lead variëren sterk en zijn afhankelijk van de soort service aan huis die het betreft.
De minimale en maximale prijs in een branche hangt ook sterk af van het gebied waar je zit en de mate van concurrentie binnen je branche. De geschatte kosten per lead die Google afgeeft in deze deze online calculator, heb ik uitgewerkt in onderstaande grafiek.
Toelichting:
Door deze strategie toe te voegen, wordt uw hele marketingcampagne effectiever in combinatie met andere strategieën, waaronder Google Ads, Search Engine Optimization en Google My Business. Dit is een krachtige manier om de zoekresultaten van Google te domineren, waardoor u de mogelijkheid krijgt om op vier of meer plaatsen op de eerste pagina met zoekresultaten te verschijnen.
Als u een lokale bedrijfseigenaar bent of lokale zakelijke klanten bedient, moeten Google Local Service-advertenties een strategie zijn die u implementeert om zeer gerichte leads binnen te halen die klaar zijn om aan te nemen.
Aan het einde van deze cursus heeft u niet alleen een grondige kennis van Local Services By Google, maar kunt u ook uw account opzetten en beheren en begrijpen hoe u uw advertentiepositie kunt verbeteren.
Meedoen met het Pay-per-Lead programma voor lokale dienstverleners van Google geeft 2 grote voordelen.
Voordeel nummer 1 is natuurlijk dat je zonder veel gedoe en tegen een vast bedrag verzekerd kunt zijn van gerichte leads voor je bedrijf.
Maar een ander voordeel is dat je vanaf dat moment ook op de Google Home Assistant vermeldt kan worden.
Je wordt nl ook opgenomen in de lijst met bedrijven die op Google Home mogen verschijnen.
En als je dan aan je "Google Home Assistant” vraagt "Hey Google, bel een goede ramenwasser bij mij in de buurt", dan heb je een goede kans dit Google jou bedrijf zal gaan bellen.
De Google-garantiebadge is beschikbaar voor bedrijven die slagen voor het screening- en kwalificatieproces van Google via Local Services Ads. Op de Local Ads Support site van Google staat per branche vermeldt aan wat voor vereisten een bedrijf moet voldoen.
Momenteel zijn echter de vereisten om door de screening te komen per branche hetzelfde, namelijk:
Het kan tot 30 dagen duren voordat uw screeningsonderzoek is goedgekeurd.
Als u wordt gedekt door de Google-garantie en uw klanten (die via Local Services Ads naar uw bedrijf zijn gekomen) niet tevreden zijn met de kwaliteit van uw werk, kan Google de klant naar eigen goeddunken vergoeden tot maximaal het bedrag dat voor de eerste dienst is betaald, met een levenslange limiet.
Voor Lokale diensten aan huis in Nederland geldt de limiet tot maximaal een bedrag van €1.500,-
Gezien dit een nieuw programma is in Nederland, is er nog veel onbekend.
De komende dagen zullen we onder andere de onderstaande vragen over adverteren voor lokale service verleners proberen te beantwoorden.
Local Services by Google is een uitstekende strategie voor lead-generatie voor lokale bedrijven. Door deel te nemen, ontvangt u een prominente plek in Google.
Aangezien deze pay-per-lead-advertenties op door het slimme Google Algoritme exact weten wat de juiste zoekwoorden zijn, worden deze bondige, maar krachtige advertenties op precies het juiste moment getoond.
Zoekers zien deze advertenties helemaal bovenaan staan, dus nog boven de normale Google-advertenties en boven de Google Maps-vermeldingen.
Lees ook dit artikel van SearchEngineLand over de introductie in Europe van Lokale Service Ads.
De webpagina van Google over de nieuwe Local Service Ads (LSA), oftwewel de Lokale Diensten Advertenties (LDA) zoals wij dat noemen:
https://ads.google.com/local-services-ads/
Extra tips van een professional voor het goed omgang met Lokale Service Ads